Створення цифрової бази екологічної підтримки м. Києва
У березні 2002 УЦМЗР розпочав реалізацію проекту із створення бази екологічної підтримки для вирішення питань земельного та екологічного менеджменту Київського регіону. Під час реалізації проекту для визначення низки екологічних показників будуть використовуватися супутникові дані.
Очікується, що роботи по проекту буде проведено у декілька етапів і завершено до кінця літа 2002 року. На основі даних супутників Landsat і ASTER, УЦМЗР проведе попередню оцінку площі земної та водної поверхні, а також попередній аналіз рослинного покрову, грунтів та зон інтенсивної міської діяльності. На наступному етапі заплановано проведення просторового аналізу з використанням геоінформаційних систем (ГІС), що дозволить визначити вид покриття у захисних смугах (будівлі, рослинність та інше), а також проаналізувати зміни, що відбулися за період з 1988 року. Подальша робота з супутниковими даними дозволить використати два знімки однієї території з різних кутів для аналізу вертикального рельєфу території.
В результаті, буде створено цифрову модель (карту) рельєфу Київського регіону, яка може бути використана для створення контурних карт, кутів схилів, характеристик ухилів, а також гідрологічних методів моделювання.
Цей проект УЦМЗР виконується за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (АМР - Київ), на замовлення Державного управління екології та природних ресурсів м. Києва, що здійснює контроль за дотриманням природоохоронного законодавства щодо господарської діяльності у прибережних захисних смугах.
За словами керівника проекту УЦМЗР Меттью Крога, цифрова модель рельєфу може успішно використовуватися для вирішення питань, пов'язаних з розвитком інфраструктурної мережі, сектору комунікацій та ринку нерухомості Києва та прилеглих районів. Зокрема, комплексне використання ГІС, супутникових даних та моделей рельєфу дозволить оптимально вести будівництво на заданій території, враховуючи такі фактори як проведення комунікацій у зоні прямої видимості, екологічні ризики, а також рівень освітлюваності у будівлях, що будуються. Окрім цього, цифрова карта дозволяє транспортним компаніям вибирати маршрути вантажоперевезень, максимально скоротивши паливні та амортизаційні витрати, а також час слідування транспорту у дорозі.
Приватні компанії та окремі особи зможуть використати модель рельєфу з метою визначення найбільш прийнятної території для установки супутникових антен, у той час як оптові торгівельні компанії можуть використовувати ГІС для вибору території з потенційно високим потоком відвідувачів, розвинутою транспортною мережею та низькими транспортними потоками.
За більш детальною інформацією щодо проекту, зверніться до:
Валерія Серенка, Головного спеціаліста з проектів УЦМЗР.
Пропонуємо ознайомитися з:
|